Problem with connection 144 and more users

Hi,

we use Openfire 3.8.2 in our company. And have problem with connect 144 and more user.

In Roster everyone are all users in 10 (just now) groups. TLS and SSL is enabled, if TLS disable connection is sucessful.

On server is in keystore certificate from certification authority - not self sign.

Client show notifiction “The was an error communicating with the server. Details: Broken security layer (TLS).”

Openfire running on CentOS 5.8.

Server log:

2013.07.22 05:18:58 org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler - ConnectionHandler reports IOException for session: (SOCKET, R: /X.X.X.X:49303, L: /X.X.X.X:5222, S: 0.0.0.0/0.0.0.0:5222)

javax.net.ssl.SSLException: SSLEngine error during encrypt: BUFFER_OVERFLOW src: java.nio.HeapByteBuffer[pos=16103 lim=16256 cap=16384]outNetBuffer: java.nio.DirectByteBuffer[pos=16162 lim=32768 cap=32768]

at org.apache.mina.filter.support.SSLHandler.encrypt(SSLHandler.java:377)

at org.apache.mina.filter.SSLFilter.filterWrite(SSLFilter.java:479)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:361)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1300(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:659)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.filterWrite(ExecutorFilter.java: 255)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:361)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1300(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:659)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.filterWrite(ProtocolCodecFilte r.java:210)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:361)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1300(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:659)

at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.filterWrite(IoFilterAdapter.java:90)

at org.jivesoftware.openfire.net.StalledSessionsFilter.filterWrite(StalledSessions Filter.java:62)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:361)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1300(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:659)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.filterWrite(Abs tractIoFilterChain.java:587)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:361)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.fireFilterWrite(AbstractIo FilterChain.java:355)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketSessionImpl.write0(SocketSessionImpl .java:166)

at org.apache.mina.common.support.BaseIoSession.write(BaseIoSession.java:177)

at org.apache.mina.common.support.BaseIoSession.write(BaseIoSession.java:168)

at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.deliver(NIOConnection.java:263)

at org.jivesoftware.openfire.session.LocalClientSession.deliver(LocalClientSession .java:843)

at org.jivesoftware.openfire.session.LocalSession.process(LocalSession.java:281)

at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routeToLocalDomain(RoutingTableI mpl.java:306)

at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:234)

at org.jivesoftware.openfire.net.SocketPacketWriteHandler.process(SocketPacketWrit eHandler.java:68)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketDelivererImpl.deliver(PacketDelivererImpl.j ava:56)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQRosterHandler.manageRoster(IQRosterHandler. java:225)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQRosterHandler.handleIQ(IQRosterHandler.java :122)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:65)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:374)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:121)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:76)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:337)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:93)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:302)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:194)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:181)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Any ideas ?

Thanks.

This seems to be related to https://issues.apache.org/jira/browse/DIRMINA-914.

OF-496 may be relevant too