Request not found while accepting offer

Hi folks

We’re running Openfire 3.6.4 with Fastpath. Today I noticed that one of our agents (agent1 in the excerpt below) stopped receiving offers at around 3pm and looking at the log I can see that after this point it says he MAY NOT receive the offer every time a request arrives (he was not engaged in any other chats and appeared as logged in and available on the console).

There is a NotFoundException at this point in the log, implying that a request corresponding to a particular offer could not be found. The request ID 7jhwvu6609 is not mentioned anywhere else in the logs.

It looks to me like agent2 somehow accepted the request while it was being offered to agent1, which has somehow broken agent1’s ability to receive subsequent offers. Has anyone observed this before?

thanks

Chris

2011.02.09 15:00:48 InternalComponentManager: RR - Agent: agent1@DOMAIN MAY receive offer for request: org.jivesoftware.xmpp.workgroup.request.UserRequest@f03f480
2011.02.09 15:00:48 InternalComponentManager: RR - Agent: agent2@DOMAIN MAY NOT receive offer for request: org.jivesoftware.xmpp.workgroup.request.UserRequest@f03f480
2011.02.09 15:00:48 InternalComponentManager: RR - Agent SELECTED: agent1@DOMAIN for receiving offer for request: org.jivesoftware.xmpp.workgroup.request.UserRequest@f03f480
2011.02.09 15:00:48 InternalComponentManager: RR - Offer for request: org.jivesoftware.xmpp.workgroup.request.UserRequest@f03f480 SENT to agent: agent1@DOMAIN
2011.02.09 15:01:03 InternalComponentManager: RR - Agent: agent2@DOMAIN ACCEPTED request: org.jivesoftware.xmpp.workgroup.request.UserRequest@f03f480
2011.02.09 15:01:03 InternalComponentManager: Offer not removed. To remove: org.jivesoftware.xmpp.workgroup.Offer@f03f480 existing null
2011.02.09 15:01:04 InternalComponentManager: Request not found by ID: 7jhwvu6609
2011.02.09 15:01:04 Request not found while accepting offer:
org.jivesoftware.util.NotFoundException
at org.jivesoftware.xmpp.workgroup.request.Request.getRequest(Request.java:82)
at org.jivesoftware.xmpp.workgroup.WorkgroupIQHandler.handleIQSet(WorkgroupIQHandl er.java:177)
at org.jivesoftware.xmpp.workgroup.WorkgroupIQHandler.process(WorkgroupIQHandler.j ava:79)
at org.jivesoftware.xmpp.workgroup.Workgroup.process(Workgroup.java:424)
at org.jivesoftware.xmpp.workgroup.Workgroup.process(Workgroup.java:447)
at org.jivesoftware.xmpp.workgroup.WorkgroupManager.processPacket(WorkgroupManager .java:652)
at org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager$RoutableComponents .process(InternalComponentManager.java:619)
at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:260)
at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:303)
at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:101)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:68)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:319)
at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:284)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:176)
at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 886)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:908)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)

2011.02.09 15:27:44 InternalComponentManager: RR - Agent: agent1@DOMAIN MAY NOT receive offer for request: org.jivesoftware.xmpp.workgroup.request.UserRequest@7e9631b5

(lots of these)