Running connection manager on same openfire server

Hello Guys,

Is it possible to run connection manager module on the same openfire server. I tried changing the listening port of connection manager to be different from openfire but i cant see it connected. I dont see any error when starting up connection manager only when i try to login via connection manager:

2007.04.25 11:07:23

org.jivesoftware.multiplexer.net.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHan dler.java:131)

Closing connection due to error while processing message: <stream:stream

to=“jabber.example.com” xmlns=“jabber:client”

xmlns:stream=“http://etherx.jabber.org/streams” version=“1.0”>

java.lang.NullPointerException

Thanks.

Yes it is possible, although I don’‘t think you’'ll see any kind of performance benefit doing this.

Would you post the log files? Specifically the information behind the NullPointerException you are seeing.

hello,

thanks for the response. here you go:

2007.04.25 11:06:42 org.jivesoftware.multiplexer.net.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHan dler.java:131) Closing c

onnection due to error while processing message: <stream:stream to=“jabber.example.com” xmlns=“jabber:client” xmlns:stream="htt

p://etherx.jabber.org/streams" version=“1.0”>

java.lang.NullPointerException

at org.jivesoftware.multiplexer.ServerSurrogate.getSASLMechanisms(ServerSurrogate. java:193)

at org.jivesoftware.multiplexer.ClientSession.createSession(ClientSession.java:168 )

at org.jivesoftware.multiplexer.net.ClientStanzaHandler.createSession(ClientStanza Handler.java:45)

at org.jivesoftware.multiplexer.net.StanzaHandler.createSession(StanzaHandler.java :487)

at org.jivesoftware.multiplexer.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:107)

at org.jivesoftware.multiplexer.net.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHa ndler.java:129)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:192)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :250)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:305)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)