Spark 2.5.5 Add new contact, get signed off

When I try to add a new user, I get kicked off of Spark. I am using openfire on the server (and have opened adding a new user to a roster throws a “UserAlreadyExistsException”)

At that discussion, I was turned here to open a discussion regarding spark shutting down.

Here is what I get in my spark log:

Aug 10, 2007 4:37:07 PM org.jivesoftware.spark.util.log.Log error

SEVERE: Connection closed on error.

java.lang.NullPointerException: Name is null

at java.lang.Enum.valueOf(Unknown Source)

at org.jivesoftware.smack.packet.RosterPacket$ItemType.valueOf(RosterPacket.java:2 68)

at org.jivesoftware.smack.PacketReader.parseRoster(PacketReader.java:697)

at org.jivesoftware.smack.PacketReader.parseIQ(PacketReader.java:582)

at org.jivesoftware.smack.PacketReader.parsePackets(PacketReader.java:275)

at org.jivesoftware.smack.PacketReader.access$000(PacketReader.java:44)

at org.jivesoftware.smack.PacketReader$1.run(PacketReader.java:76)

And here is what I get in the openfire log:

2007.08.10 16:37:28 org.jivesoftware.openfire.handler.IQRosterHandler.handleIQ(IQRosterHandler.java: 128) Internal server error

org.jivesoftware.openfire.user.UserAlreadyExistsException: it@cimgroup.com

at org.jivesoftware.openfire.roster.RosterItemProvider.createItem(RosterItemProvid er.java:108)

at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.provideRosterItem(Roster.java:334)

at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.provideRosterItem(Roster.java:295)

at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.createRosterItem(Roster.java:280)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQRosterHandler.manageRoster(IQRosterHandler. java:226)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQRosterHandler.handleIQ(IQRosterHandler.java :105)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:48)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:300)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:104)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:289)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:254)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:200)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.CompressionFilter.messageReceived(CompressionFilter.java :168)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :266)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:326)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)

This looks like a good openfire bug. Fire this one off in the Openfire forums. I’m sure Gato will answer it

Cheers,

Derek

We are also getting this error condition, using openfire-3.3.2 w/ spark-2.5.7. Is there any followup?