SQLException: Error storing offline presence of user

Hi,

I found this exception in the error.log, so I thought I report it.

2008.04.30 17:37:09 org.jivesoftware.openfire.spi.PresenceManagerImpl.userUnavailable(PresenceManage rImpl.java:268) Error storing offline presence of user: nelimark

java.sql.SQLException: Unique constraint violation: SYS_IDX_50 in statement

at org.hsqldb.jdbc.Util.throwError(Unknown Source)

at org.hsqldb.jdbc.jdbcPreparedStatement.execute(Unknown Source)

at sun.reflect.GeneratedMethodAccessor14.invoke(Unknown Source)

at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)

at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)

at org.logicalcobwebs.proxool.ProxyStatement.invoke(ProxyStatement.java:100)

at org.logicalcobwebs.proxool.ProxyStatement.intercept(ProxyStatement.java:57)

at $java.sql.Wrapper$$EnhancerByProxool$$c1cbd896.execute(<generated>)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PresenceManagerImpl.userUnavailable(PresenceManag erImpl.java:265)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:145)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:112)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:176)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:134)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:70)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:76)

at org.jivesoftware.openfire.SessionManager$ClientSessionListener.onConnectionClos e(SessionManager.java:1133)

at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.notifyCloseListeners(NIOConnection. java:183)

at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.close(NIOConnection.java:166)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.sessionClosed(ConnectionHandler .java:87)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.sessionClosed(A bstractIoFilterChain.java:550)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextSessionClosed(Abst ractIoFilterChain.java:269)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$800(AbstractIoFilte rChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.sessionClosed( AbstractIoFilterChain.java:633)

at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.sessionClosed(IoFilterAdapter.java:65)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextSessionClosed(Abst ractIoFilterChain.java:269)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$800(AbstractIoFilte rChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.sessionClosed( AbstractIoFilterChain.java:633)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.sessionClosed(ProtocolCodecFil ter.java:254)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextSessionClosed(Abst ractIoFilterChain.java:269)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$800(AbstractIoFilte rChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.sessionClosed( AbstractIoFilterChain.java:633)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :249)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

At the same time the debug log has:

2008.04.30 17:37:09 ConnectionHandler:

java.io.IOException: Connection timed out

at sun.nio.ch.FileDispatcher.read0(Native Method)

at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(Unknown Source)

at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(Unknown Source)

at sun.nio.ch.IOUtil.read(Unknown Source)

at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(Unknown Source)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.read(SocketIoProcessor.j ava:218)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.process(SocketIoProcesso r.java:198)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.access$400(SocketIoProce ssor.java:45)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor$Worker.run(SocketIoProce ssor.java:485)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

2008.04.30 17:53:27 ConnectionHandler:

java.io.IOException: Connection timed out

at sun.nio.ch.FileDispatcher.read0(Native Method)

at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(Unknown Source)

at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(Unknown Source)

at sun.nio.ch.IOUtil.read(Unknown Source)

at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(Unknown Source)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.read(SocketIoProcessor.j ava:218)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.process(SocketIoProcesso r.java:198)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.access$400(SocketIoProce ssor.java:45)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor$Worker.run(SocketIoProce ssor.java:485)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Cheers,

Attila

Hi,

Did you find a resolution for this problem? We also do encounter this issue. However, we don’t have any clue what might be the real cause for this problem.

Kind Regards Jasper