Stream Compression errors with Openfire 3.3.0 and Pandion

Hi,

I have upgraded my server to Openfire 3.3.0 and since then have had to turn off the Client Compression option on the server because of a problem with Pandion clients.

Some users, when they login, don’'t see the other users in their roster as online, even though they are. Logging out and back in sometimes sorts it out, but often you see some of the online users but not others.

The error log shows:

2007.05.03 12:06:38 org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.exceptionCaught(ConnectionHandle r.java:109)

java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException

at java.lang.System.arraycopy(Native Method)

at com.jcraft.jzlib.ZStream.read_buf(ZStream.java:199)

at com.jcraft.jzlib.Deflate.fill_window(Deflate.java:983)

at com.jcraft.jzlib.Deflate.deflate_slow(Deflate.java:1120)

at com.jcraft.jzlib.Deflate.deflate(Deflate.java:1567)

at com.jcraft.jzlib.ZStream.deflate(ZStream.java:133)

at org.apache.mina.filter.support.Zlib.deflate(Zlib.java:176)

at org.apache.mina.filter.CompressionFilter.filterWrite(CompressionFilter.java:198 )

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:445)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1400(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:824)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.filterWrite(ExecutorFilter.java: 292)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:445)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1400(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:824)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.filterWrite(ProtocolCodecFilte r.java:227)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:445)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1400(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:824)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.filterWrite(Abs tractIoFilterChain.java:727)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:445)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.fireFilterWrite(AbstractIo FilterChain.java:436)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketSessionImpl.write0(SocketSessionImpl .java:196)

at org.apache.mina.common.support.BaseIoSession.write(BaseIoSession.java:149)

at org.apache.mina.common.support.BaseIoSession.write(BaseIoSession.java:135)

at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.deliver(NIOConnection.java:201)

at org.jivesoftware.openfire.session.ClientSession.deliver(ClientSession.java:728)

at org.jivesoftware.openfire.session.Session.process(Session.java:281)

at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.broadcastPresence(Roster.java:590)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.broadcastUpdate(Presenc eUpdateHandler.java:258)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:100)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:88)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:151)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:123)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:69)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:75)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 306)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:85)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:231)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:200)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :266)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:326)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Any ideas?

Thanks

Roland

I have the same error with compression wiith PSI client

It seems I have this problem also, But I do not know it is stream compression bug.

I will turn off it and test more.