Too many open files?

I use openfire3.5.0 on Redhat Linux. After running several hours when online user number reach about 400, new login will fail. The nohup.out looks like:

55443621 WARN org.apache.mina.common.support.DefaultExceptionMonitor - Unexpected exception.

java.io.IOException: Too many open files

at sun.nio.ch.ServerSocketChannelImpl.accept0(Native Method)

at sun.nio.ch.ServerSocketChannelImpl.accept(ServerSocketChannelImpl.java:145)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor$Worker.processSessions(Sock etAcceptor.java:302)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor$Worker.run(SocketAcceptor.j ava:239)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:43)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 885)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:907)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)

55444624 WARN org.apache.mina.common.support.DefaultExceptionMonitor - Unexpected exception.

java.io.IOException: Too many open files

at sun.nio.ch.ServerSocketChannelImpl.accept0(Native Method)

at sun.nio.ch.ServerSocketChannelImpl.accept(ServerSocketChannelImpl.java:145)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor$Worker.processSessions(Sock etAcceptor.java:302)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor$Worker.run(SocketAcceptor.j ava:239)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:43)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 885)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:907)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)

I use the previous release before(openfire3.4.x) and everything is fine. Some bug in 3.5.0? thanks.

Hi xbwen,

Which version of RedHat Linux are you running? If it is older, you may be hitting a hard limit of 1024 file descriptors. You can increase this value by editing /etc/sysctl.conf and set fs.file-max = 65536 or some large number.

daryl