Unable to join conference, error: No response from server

Hello all…

I am having an issue with two users in our environment, where they cannot connect to any conference room that they attemp to join. When attempting to join any conference room the users get the error “No response from server”. They have no issues performing normal chats with other users, and otherwise have reported no other issues. It seems to be account related because their coworkers can access the same conference rooms with no issues. Even when the user attempts to connect from the coworker’s PC (the one that can connect fine) they get the same error, so the issue appears to be account related. I checked our server for relevant errors, but didnt really find any. Below are the contents of the user’s error.log file:

Dec 2, 2009 11:32:10 AM org.jivesoftware.spark.util.log.Log error
SEVERE:
No response from the server.:
at org.jivesoftware.smackx.ServiceDiscoveryManager.discoverItems(ServiceDiscoveryM anager.java:457)
at org.jivesoftware.smackx.ServiceDiscoveryManager.discoverItems(ServiceDiscoveryM anager.java:426)
at org.jivesoftware.spark.SessionManager.discoverItems(SessionManager.java:86)
at org.jivesoftware.spark.SessionManager.initializeSession(SessionManager.java:74)
at org.jivesoftware.LoginDialog$LoginPanel.login(LoginDialog.java:831)
at org.jivesoftware.LoginDialog$LoginPanel.access$400(LoginDialog.java:196)
at org.jivesoftware.LoginDialog$LoginPanel$1.construct(LoginDialog.java:594)
at org.jivesoftware.spark.util.SwingWorker$2.run(SwingWorker.java:129)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Exception on commit = java.io.IOException: Can’t find registry file
Dec 2, 2009 11:32:31 AM org.jivesoftware.spark.util.log.Log error
SEVERE:
No response from the server.:
at org.jivesoftware.smackx.PrivateDataManager.getPrivateData(PrivateDataManager.ja va:209)
at org.jivesoftware.smackx.bookmark.BookmarkManager.retrieveBookmarks(BookmarkMana ger.java:219)
at org.jivesoftware.smackx.bookmark.BookmarkManager.getBookmarkedConferences(Bookm arkManager.java:91)
at org.jivesoftware.spark.ui.conferences.ConferenceServices$4.construct(Conference Services.java:217)
at org.jivesoftware.spark.util.SwingWorker$2.run(SwingWorker.java:129)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Dec 2, 2009 11:32:31 AM org.jivesoftware.spark.util.log.Log error
SEVERE:
No response from the server.:
at org.jivesoftware.smackx.PrivateDataManager.getPrivateData(PrivateDataManager.ja va:209)
at org.jivesoftware.sparkimpl.plugin.bookmarks.BookmarkPlugin$1.construct(Bookmark Plugin.java:52)
at org.jivesoftware.spark.util.SwingWorker$2.run(SwingWorker.java:129)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Exception in thread “Thread-21” java.lang.NoClassDefFoundError: mil/jfcom/cie/media/session/MediaSessionListener
at java.lang.ClassLoader.defineClass1(Native Method)
at java.lang.ClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at java.security.SecureClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at java.net.URLClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at java.net.URLClassLoader.access$000(Unknown Source)
at java.net.URLClassLoader$1.run(Unknown Source)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(Unknown Source)
at org.jivesoftware.sparkplugin.JinglePlugin$1.construct(JinglePlugin.java:108)
at org.jivesoftware.spark.util.SwingWorker$2.run(SwingWorker.java:129)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

I see the “Can’t find registry file” message, but I have no idea what it is referring to?

Our environment is Openfire 3.6.4 running on RHEL 4, and Spark 2.5.8 running on WinXP. We are using LDAP authentication against our AD repository. Please let me know if you need more information. Any assitance would be greatly appreciated!

I forgot to add that I have already tried setting the SmackConfiguration.setPacketReplyTimeout property to 10000. That didnt seem to help.

Does anyone have any suggestions for me? Any help would be appreciated.

I’m still having this issue. Can someone help?

The user having this issue seems to get duplicate presence in the server. That is, when trying to connect I see attempts for John Smith and John Smith2. There is no such user as John Smith2, but there is a session “stuck” in the Conference Room called John Smith2.

Please open Openfire Admin Console. There in “Server Settings” tab will be Log menu. Open it and try to connect with any of this users. Will be there any new Errors ? If will please pase them here.

Ok here is the content of the Error log when the user connects:

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
2010.01.15 10:19:36 [org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.getGroup(LdapGroupProvider.ja va:98)]
javax.naming.InvalidNameException: “CN=“Supervisor/Budget Changes”,CN=“Exchange Recipients”,CN=“Users””: close quote appears before end of component
at javax.naming.NameImpl.extractComp(Unknown Source)
at javax.naming.NameImpl.(Unknown Source)
at javax.naming.CompositeName.(Unknown Source)
at com.sun.jndi.toolkit.ctx.PartialCompositeDirContext.getAttributes(Unknown Source)
at javax.naming.directory.InitialDirContext.getAttributes(Unknown Source)
at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.getGroup(LdapGroupProvider.jav a:93)
at org.jivesoftware.openfire.group.GroupManager.getGroup(GroupManager.java:278)
at org.jivesoftware.openfire.group.GroupManager.getGroup(GroupManager.java:257)
at org.jivesoftware.openfire.group.GroupCollection$UserIterator.getNextElement(Gro upCollection.java:103)
at org.jivesoftware.openfire.group.GroupCollection$UserIterator.hasNext(GroupColle ction.java:66)
at org.jivesoftware.openfire.roster.RosterManager.hasMutualVisibility(RosterManage r.java:879)
at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.(Roster.java:146)
at org.jivesoftware.openfire.roster.RosterManager.getRoster(RosterManager.java:86)
at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.directedPresenceSent(Pr esenceUpdateHandler.java:326)
at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:162)
at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:70)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:76)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 337)
at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:85)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:254)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:176)
at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)