Wildfire 3.2.2 issues

Hey everyone,

I’'ve been using Wildfire, version 3.2.2 for a while now and everyonce in awhile it seems to cause all kinds of havoc with my Apple Xserve (Intel dual xeon) server.

We run a mixed environment where we’'re pretty evenly split with about half macs and half pcs - a total of about 45 computers.

I’‘ve setup ldap and that seems to work like a charm. User’‘s can’‘t seem to transfer files to one another but I beleive that’'s a known issue?

In the Wildfire console, I get these errors:

at org.jivesoftware.wildfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:48)

at org.jivesoftware.wildfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:300)

at org.jivesoftware.wildfire.IQRouter.route(IQRouter.java:104)

at org.jivesoftware.wildfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)

at org.jivesoftware.wildfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:283)

at org.jivesoftware.wildfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)

at org.jivesoftware.wildfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:248)

at org.jivesoftware.wildfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:147)

at org.jivesoftware.wildfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:131)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:192)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :250)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:305)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:613)

2007.04.30 12:33:14 org.jivesoftware.wildfire.handler.IQvCardHandler.handleIQ(IQvCardHandler.java:91 )

java.lang.UnsupportedOperationException: VCard provider is read-only.

at org.jivesoftware.wildfire.vcard.VCardManager.setVCard(VCardManager.java:122)

at org.jivesoftware.wildfire.handler.IQvCardHandler.handleIQ(IQvCardHandler.java:8 2)

at org.jivesoftware.wildfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:48)

at org.jivesoftware.wildfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:300)

at org.jivesoftware.wildfire.IQRouter.route(IQRouter.java:104)

at org.jivesoftware.wildfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)

at org.jivesoftware.wildfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:283)

at org.jivesoftware.wildfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)

at org.jivesoftware.wildfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:248)

at org.jivesoftware.wildfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:147)

at org.jivesoftware.wildfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:131)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:192)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :250)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:305)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:613)

Any help is greatly appreciated.

Hi,

do you see an error or any other messages in the server log files which are related to a failing file transfer?

File transfer is usually a client feature, so I’'m not sure if one can help you in the Openfire forum - the Spark forum may be a better place.

2007.04.30 12:33:14 org.jivesoftware.wildfire.handler.IQvCardHandler.handleIQ(IQvCardHandler.java:9 1)

java.lang.UnsupportedOperationException: VCard provider is read-only. is caused by a client which tries to change its vCard but as you are using LDAP the vCard is read-only and clients can not modify it. Openfire does not log which client causes the trouble so you should ignore this error.

LG